Tunga ben och god mat

Löpning / Permalink / 1
Gårdagen var perfekion. Nääää. Haha. I teorin åtminstonde. Fick barnpassning så jag kunde ut och springa en halvmil. Kom 3 km. Aldrig någonsin har benen känts sååå tunga och stumma. Blev helt paff. Men så är det också första gången(?) jag beger mig ut sedan dietstart, så dels är det ett tag sedan och dels går jag på betydligt mindre bränsle än vad jag är van vid. 
 
Ehhe...
 
Men maten var perfekt när jag kom hem ; EN blodig oxe, sötpommes, tzatziki och bönsallad med feta ♥
 
 
#1 - - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

Tycker du är fantastisk duktig! Maten är de svåra och jag är sån att tänket blir lite "sköter jag inte maten så är det ingen ide o sköta träningen" ovh vise versa. sjukt men så är de. Svacka som fasen där jag bombar magen med kolhydrater och mår skit o är uppblåst som bara den efteråt.

Svar: Jag har ju tyvärr också varit sån.
Men du... Kan du inte att prova köra glutenfritt en vecka? Skit i att du inte får äta socker, kolhydrater osv osv. Skit i allt sånt. Testa att bara köra glutenfritt en vecka. Om du vill kan du testa glutenfri pasta/knäckebröd att köpa osv. Men i många fall tex ute kommer du märka att detta blir bökigt och att du istället hoppar över brödet eller pastan. (mindra snabba kolhydrater på köpet liksom) Testa? Jag gjorde det förr och min mage och min hy mådde så OTROLIGT mkt bättre. Kanske är din grej?;)
Diana

Till top