Om att inte ge upp

Före- & Efter, Inspiration, Kost och tillskott / Kost, Procent, Resultat / Permalink / 4
 
BOOM. Käftsmäll. "Din muskelökning är inbillning"
 
Fick procentresultaten av vägningen i Måndags. Och det här var inte roligt... Siffrorna går på rätt håll, men jag hade förväntat mig betydligt bättre resultat. Av ett års löpning och ett halvårs styrketräning har jag alltså inte ens minskt 4 procent i fett eller ökat två procent i muskler. 
 
Jag skall vara ärlig och säga att detta nästan golvade mig... Musten gick helt ur mig och jag har i veckan gjort precis fel saker; Tyckt synd om mig. Och ätit tårta. Hahaha. Fler som känner igen sig? - räck upp en hand! 
 
Men vet ni vad? Jag tänker inte ge upp. Varför skulle jag? Vad finns det för alternativ? Att försoffas och äta- och må skit? Sluta göra det jag funnit är så roligt? Nej. 
Av detta kan vi konstatera och fokusera på två saker;
 
1. Svälj besvikelsen och fokusera på rätt saker.
Det går på rätt håll. Det behöver inte gå snabbt. Detta är ingen diet eller x-veckors träningsprogram. Det är för livet. Detta är mitt liv. Jag vill må bra. Såklart tänker jag fortsätta. Jag har fortfarande format om hela kroppen och tappat totalt 30 cm på sina håll. - tack vare att jag börjat träna. På ett år. Det är bra. Punkt.
 
2. Kosten är SJUKT viktig. 
Jag vet med mig att jag slarvat med kosten. Eller egentligen inte slarvat- jag har inte gjort några större förändringar med den. Vilket såklart utelämnar de resultat jag kanske hoppats på. Hade jag varit lika duktig på att välja rätt sorts kalorier och planera min mat under detta året är jag säker på att siffrorna sett helt annorlunda ut. Och jag, min mage och min hy hade förmodligen kunnat må ännu bättre. 
 
Därför mina vänner kommer största fokuset för mig (som jag faktiskt nyligen påbörjat) att ligga på just maten. 

-Ät rätt mat vid måltider. - Vilket jag redan är ganksa bra på.
 
-Planera maten och främst mellanmålen! -Här behöver jag verkligen bli bättre. Det är när jag inte ätit mellanmål främst på eftermiddagen som handen söker sig till närmsta bakelse/Snickers. Om jag förekommer sötsuget med en shake eller ägg och;
 
-Ställer mig frågan till dig själv: Vill jag äta detta? Är det värt det? [En fråga Malin tipsade mig om] varje gång det bjuds på fika -Då blir det här finemang. 
 
 Så. Nu har vi fastställt detta. Milstolpe. Morot. Nu kör fortsätter vi! 

Jordnötssmör!

Kost och tillskott / Fitnessnudlar, jordnötssmör / Permalink / 2
... I min jakt på nya maträtter och idéer och tips har jag länge funderat över jordnötssmöret. Det verkar var ett bra alternativ till sötma med bra fetter och högt proteininehåll men jag har haft svårt att hitta användningsområden för just detta.
 
Visar sig att man verkar kunna ha det till det mesta! :D På gröt, i proteinshaken, med mosad banan, på mackan eller med äpple... U name it. Ett bra alternativ till mellanmålet helt enkelt. 
 
Kolla bara in här hos Kanel & Kardemumma vad mycket gott man kan göra.
 
...och detta då? God damn... dreglar lite. Kan jag äta detta till frukost?! Här finns recept.
 
bodystore.com har nu ett helt sjukt bra erbjudande på 1,5 KG jordnötssmör och 16 pack fitness/ shiratakinudlar. Tror nog tusan jag nappar på detta... Nudlarna har jag skrivit tidigare om här
Till top