Min mat

Kost och tillskott / Permalink / 0
Protein. (Ofta fisk) Grönsker. Ibland kolhydrater. 
Enkelt. Gott. Mättande. 
 
Det skall inte vara komplicerat. Gör det enkelt och variera kolhydraterna mellan ris/matvete/(söt)potatis/bulgur.
Blir det torrt - Gör en kall sås på kvarg/keso/turkisk yorghurt eller varm genom att tillaga proteinet i krossade tomater eller cocosmjölk.  Spenat är den nya favoriten som jag äter som salladsbas eller varm i grytor. Grymt gott! 

Nu efter semestern har denna finmat och regelbundna mattider gjort mig gott. Benen visar vad jag byggt upp under sommaren och jag strävar nu efter lite mer detaljer inför Fitnessfestivalen i november i år;-) Det blir bra det här!  

Djupa knäböj

Gym / Permalink / 0
Rumpan och magen har blivit mina två nya fokusgrupper. 
 
Jag har pumpat axlar i över ett år nu och tycker mig se att de vuxit sedan sist, vilket är kul.
 
Nu har jag fastnat för att fokusera lite extra på rumpa och mage. Detta innebär att jag kör minst en magövning varje pass på gymmet och ben/rumpa två ggr i veckan. 
 
Igår var det dags för ett ordentligt rumppass och nya favoriten är djuuuupa knäböj i smithmaskinen. Här behöver man inte särskilt mycket vikt. Går lika bra med kvaststången hemma. Och man får mer stabilitet med fri stång. Gå så djupt ner man kan och håller nere i 2-3 sek (kan gärna pumpa lite) Sedan på väg upp får man en helt annat tryck i stussen än om man vänder snabbt. Ett tips från nye PTn på gymmet. Den tar riktigt gott! ;) 
 

Fotografering gjord

Allmänt / Permalink / 0
Grymt spännande och galet nervös var jag, men det gick bra. Hon tog bilder när jag körde axlar med hantlar. Så nu får vi se nästa torsdag hur det blir:) 
 
Till top