Sexveckors diet påbörjad

/ Permalink / 0
Japp, igår hördes startskottet. Som jag nännt tidigare är det egentligen inga konstigheter. Jag bara utesluter allt skit. Inget socker, inget vete. Högt proteininnehåll, lagom bra kolhydrater, bra fetter. Slutade första dagen nästan i kalorimål och känt mig mätt och pigg hela dagen. 
 
På kvällen blev det ett axelpass följt av (hör och häpna) lite cardio. Detta är också en av de förändringar som denna sexveckorsperiod innebär. Avsluta varje styrkepass med 20 minuters konkditionsträning. Ingen direkt ansträngning tidsmässigt, men desto större tankemässigt. Jag har SÅ svårt att motivera mig till att ställa mig på löpbandet eller motionscykeln och sitta där och glo. Men det handlar om att hitta intresset genom att utmana sig, hitta på lekar eller mål för att få det att gå. Igår ställde jag in löpbandet på 20 minuters intervaller. På så sätt händer det något hela tiden och tiden går fortare. 
 
Galet svettig efteråt, men riktigt skönt. Mina ben och mitt hjärta tackar mig. 
 
Dagens lunchlåda. Stekt tonfisk i cocosolja, ris och basilkika. Tomat är väl egentligen gränsfall frukt, men det får gå ibland. :) 
Till top