Sista benpass

Gym / BEnträning / Permalink / 0
Hann med ett benpass i måndaskväll också innan jag lämnade norrland. Och idag (tre dagar senare) kom träningsvärken från h...! Jag har stora svårigheter att ta mig fram och upp idag. Haha. Syster var också lite öm igår. 
 
Syster hade fått för sig att man skall köra minst 12 reps av varje övning och med väldigt låga vikter. Hon är som många andra kvinnor väldigt kär i sin konditionsträning och löptränar gärna och undviker kanske frivikterna. Jag ville visa henne att ett bättre resultat ges av lite högre vikter och färre antal repetitioner. Allra allra bäst är det om man varierar antal reps och vikter och totalt förvirrar musklerna. Här har jag skrivit förr om hur man skall chocka musklerna. 
 
Vi körde benpress, knäböj i smith, utfall med hantlar, sittande lårcurl och liggande benspark. Sen fick det räcka bra;-) 
Till top