Lite lopp inplanerade...

Löpning / Permalink / 1
Jag har beslutat mig för att springa i vår och sommar. Inte bara en gång utan två och allra helst tre gånger. Ett bra mål för att sätta fart på benen igen. Det blir mest troligt nedan lopp; 
5 Maj i Malmö
www.varruset.se
 
23 Maj i Kristianstad
www.startskottet.nu
 
23 Augusti i Malmö
 
2012 sprang jag mitt första lopp Växjöloppet och sedan Humlestafetten. Förra året blev det Startskottet och nu är jag sugen på revansch! Kroppen har ju sannerligen förändrats en del. Jag har gått från att enbart löpträna till att nästan uteslutande styrketräna. Jag trivs betydligt bättre i min kropp idag än vad jag gjorde då, men samtidigt tror jag att jag då var mer lämpad att springa än vad den är idag. 
 
Detta går i linje med min tanke som jag skrev om i förra inlägget; att inte måla in sig i ett hörn utan ändå försöka variera sin träning och få allsidig motion. Jag vill besitta en kropp som inte bara är stark utan faktiskt också uthållig och rörlig. Rörligheten är något jag absolut behöver bli bättre på och detta får komma som ett mål att börja jobba mot till hösten. Nu vill jag försöka bygga upp konditionen så jag orkar springa och samtidigt skala av något kilo fett till sommaren. 
 
Löparkropp vs styrketräningskropp
#1 - - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

Fortfarande helt galet imponerad över resan du gjort!

Till top