VÄLKOMMEN TILLBAKA ENDORFINER!

Gym / Biceps, Superset, Triceps / Permalink / 0
 
 
ÄNTLIGEN ett pass som kändes bra från början till start! SOM jag saknat dessa känslor. De senaste två månaderna har jag i princip släpat mig till gymet för att hoppas på att det nångång skall kännas som vanligt. Jag har nätan skämts (för vem då?!) för att jag bäddat in mina muskler med vaddering och jag har hasande rört mig bland hantlarna. 
 
Men nu jävlar! Det krävdes ett Superset-pass med hjärtat för att få mig och le igen;) 
När man Superset-ar så innebär det att man kör två övningar i direkt följd till varandra utan vila. Igår körde vi tex sittande triceps med en hantel bakom huvudet 10 st för att seda snabbt vända på bänken för hantelcurls 8-10/arm. Först hans tur, sedan min osv. 4 varv. Jag kan lova att pulsen stiger rejält när man inte vilar och det är svårt att öka i vikterna per set som man brukar, men det går:D 
 
Därefter ställde vi oss vid varsin kabel i cablecrossen för bicepsdrag med rep på den ena (Denna) och triceppushdown (Denna)  på den andra. Sprang om varandra och tävlade. Riktigt kul:) 
 
(Snygg frissa jag skaffat va? ;-) Jag har bestämt mig för att spara ut det nämligen, och det är en heeeemsk väg att gå. haha) 
 
 
Till top