Comeback-Vecka!

Gym / Permalink / 1
 
Avslutade en underbar träningsvecka med ett ben- och tricepspass. 
 
Äntligen är jag tillbaka. Med råge. Haft en riktigt bra vecka med både kondition, gruppass och massa härlig styrka. Normalt brukar jag lägga ca 90 min på ett ordentligt benpass och sedan knappt kunna gå i två dagar. Denna vecka delade jag istället upp det passet. Körde baksida lår och vader på måndagen och in-, ut- och baksida igår. Ovansida får man så mycket gratis av knäböj och dylikt att jag faktiskt inte lägger någon mer energi där nu. Rumpan däremot vill jag gääääärna få bukt på så baksida fick köras båda gångerna. 

Testade en ny goding; Enbenspress! Funkar precis som det låter; Ett ben istället för två i benpressen. Och eftersom det var första gången tog jag det lugnt med vikterna för att bli bekant med tekniken innan man lassar på massa skivor. Broende på hur man vinklar foten på plattan tar den verkligen på olika ställen. Riktigt fin för utsida lår höögt upp på skinkan;) 
 
Prova vettja! 
 
#1 - - Marcus:

Kul med enbenspress, ofta är man ju mycket starkare i det ena benet vilket då också överkompenserar för att man inte är fullt lika stark i det andra benet. Så att köra med ett ben i taget är grymt bra för att minska obalans. Schysst att du kör sånt här, inte supervanligt :)

Svar: Hej! TACK för din kommentar:) Inte ofta man ser män lämna avstamp. Ja, jag försöker tänka på att köra enarms/enbensövningar av precis den anledning du nämner. Speciellt biceps/triceps tycker jag se markant skillnad mellan höger och vänster. Inte lätt att hålla dem jämna...
Diana

Till top