Jag lever, jag lever :)

Inspiration / Permalink / 1
HEY ma peeps! Hur har ni det i julstöket?
 
Här har det verkligen varit full rulle ända sedan jag sa "paus-hejdå" här på bloggen. Inte alls så mycket träning som jag önskat, men ibland kommer faktiskt livet i mellan och med allt som varit på flytten har jag prioriterat om under dessa veckor.
 
Detta har gett mig många känslor. Dels har det varit nyttigt att släppa pressen och tyglarna på en själv och tillåtit mig att njuta av andra saker, fokusera på vad som faktiskt varit viktigast nu - flyttkartonger, flyttstäd, att tillåta dottern att landa i allt som varit, mannen, inköp, julpyssel osv osv...
 
Men dels HAR jag fortfrande väldigt svårt att skilja på vad som är just nyttig vila och vad som är "misslyckande". Mina egna hjärnspöken som rör om i grytan där... Mitt självförtroende har i takt med att linjer på armar och lår suddats ut- gått väldigt i botten. Både mina tankar om mig själv och vad jag klarar i träningen, men också i andra roller. Som mamma, kollega, vän, sambo osv... Blir en ond cirkel. 
 
Det är ett pussel det här med livet, inte sant? Alla bitar måste liksom passa för att det skall bli stabilt och tryggt. Och jag har saknat träningen. Träningen som sker på Rutin och ger mig glädje och endorfiner. Lyckorus och framförallt längtan
 
Visst har jag tränat under denna tid, men det har varit ganska själlöst... För att jag skämts. (Som om någon på gymet ens har tid att bry sig om att jag gått upp något kilo?!)
 
Men jag ÄR tillbaka. Och jag tänker bannemig hålla huvudet högt i min fortsatta resa. Det var faktiskt en donna som heter "jagskallsegra" på instagram som motiverade mig. Hon har så höga tankar om sig själv. Hon har tävlingsdrömmar och SKA upp på scen. Och om hon kan tänka så om sig själv- Varför skulle inte jag kunna? 
 
Därför är det nu dags att sätta upp mål. Och jag tänker bannemig sätta dem högt. 
Att träna mot ett mål är fan så mycket roligare än att sporadiskt träna för att det är kul. Resan blir tydligare. Men mål är också något som går hand i hand med ens självkänsla. Och som ni vet varit väldigt låg hos mig. 
 
Men nu är det alltså dags att börja tro på mig själv. Jag skall sikta högt. Varför skulle inte jag kunna? :D Jag kan! Och DU med. 
 
Igår slog jag rekord både här och där...
80 kg sittande vader
60 kg liggande baksida lår
200 kg i benpress. Här har jag mesat på samma 130-150 i ett år nästan och så klarar jag 200 utan att veta om det. Innan nyår skall jag klara 250:-P
 
 
#1 - - Elin:

Åh, vad heter övningen du gör längst ner till höger i bilden? Jag vill kolla in lite teknik på den övningen men det är svårt när jag inte vet vad den kallas. ^^

Svar: Jag vet faktiskt inte? Rodd med skivstång? liggande skivstång? :P Den ger bra kontakt, men det är svårt med tekniken det håller jag med om:)
Diana

Till top