Träningens dag på Friskis &Svettis

Gym / Friskis & Svettis, Träningens Dag, yoga / Permalink / 1
Igår var det träningens dag och Friskis & Svettis i Kristianstad bjöd in till gratis träning. Det tog jag tillvara på såklart och fick till och med med mig karln som är gedigen källargymstränare annars. 
 
Jag visade mig vara gymmets för dagen 300:e besökare så vann med mig hem en liten goodiebag också:) 

Gick på ett cirkelträningspass där jag hittade en ny grym övning med TRX:en som jag skall ta med mig till nästa trädgårdsträning, sedan blev det benträning och till sist avslutade vi med ett yogapass. 
 
Jag har helt ärligt varit rädd för Yoga förr. Jag har sagt att det är en träningsform jag aldrig kommer börja med på grund av att jag haft dåliga erfarenheter av mental träning och medveten närvaro från mina år inom psykiatrin, men i takt med att psyket blir starkare ökar också nyfikenheten och jag bestämde mig för att våga testa...
 
Helt underbart! Jag kan inte säga annat. Kroppen skrek "Ja! Detta behöver jag!" I kontrast till den rätt hårda styrketräningen med dålig stetchning så tror jag det är väldigt väldigt nyttigt att kunna balansera upp detta med lite rörlighetsträning. Det gick över förväntan och efteråt kände jag mig lugn och harmonisk. Det här kan nog vara något, mina vänner;) 
 
Våpga testa för att vinna!
 
#1 - - Siri |Diabitfit|:

Är också rädd för yoga, men mest för att det ska knaka o braka i mina lite stela ben, men prova kanske man skulle :D

Svar: Ja för tusan. Testa nybörjarpasset. Friskis hade ju "Yoga 1" som det hette. Väldigt basic. Egentligen bara som långsam stretchning, men samtidigt uthållighet. Jag hade svårt att lyssna på det instruktören sade om andningen först, men efter halva passet insåg jag verkligen att nyckeln låg däri. Genom att andas rätt kopplade man av på ett helt annat sätt och det som gjorde ont- släppte.
Man måste ju våga för att veta om det är ens grej eller inte;) Kör på!:)
Diana

Till top