En vanlig matdag under "diet"

Kost och tillskott / Kost, Mat, cleaneating, eat clean, fitnessmat, fröknäcke, kvargbröd / Permalink / 0
 
Frukost: Alltid havregrynsgröt. Blir tokig och "sjuk" utan dessa kolhydrater direkt på morgonen. Gör gärna gröten med lite fröer.  
Har lite honung eller bär och kanel eller proteinpulver på gröten. Lite lättmjölk till. (lånad bild)
 

 
 
 
Fm-mellis: Något proteinrikt och kolhydratsfattigt. Kvarg eller som här: Överblivna matrester. Kycklingfile, keso o sallad. 
 
 
 
 

Lunch
: Rester på vardagarna. Omelett eller liknande på helg.
Protein med grönsaker. Ibland kolhydrater som här med ris. 
 
 
 
 
 
Em-Mellis: Oftast kvarg med proteinpulver eller bär. Kan strö lite havregryn eller frön över.
 
 
 

Middag
: Protein, kolhydrater, grönsaker, fett. 
 
 
 
Här imellan sker det oftast träning med BCAA (Aminosyror) under passet och efter träningen blir det 

En proteinshake, några nötter och riskaka/fröknäcke som kvällsmellis. (Tränar jag innan middagen äter jag riskaka med kanske jordnötssmör före passet för att sedan ta shake och middag efteråt.) (lånad bild) 
 
 
 
Så kan det se ut. Det är inga konstigheter. Bara utesluter skiten. 
Mycket mat. Jag skall inte gå hungrig. Och det förespråkar jag ingen om. Rena råvaror. Inget halvfabrikat. Inget vete eller socker men desto mer proteiner. Kolhydrater för att hålla mig pigg och glad och fetter från fisk, nötter, cocololja, grönsaker, mejerier. Det är enkelt och det är varierat. Ingen klarar att äta enformigt och smaklöst. 

 
Ha en fin dag & Smaklig spis! 
Till top