Djupa knäböj

Gym / Permalink / 0
Rumpan och magen har blivit mina två nya fokusgrupper. 
 
Jag har pumpat axlar i över ett år nu och tycker mig se att de vuxit sedan sist, vilket är kul.
 
Nu har jag fastnat för att fokusera lite extra på rumpa och mage. Detta innebär att jag kör minst en magövning varje pass på gymmet och ben/rumpa två ggr i veckan. 
 
Igår var det dags för ett ordentligt rumppass och nya favoriten är djuuuupa knäböj i smithmaskinen. Här behöver man inte särskilt mycket vikt. Går lika bra med kvaststången hemma. Och man får mer stabilitet med fri stång. Gå så djupt ner man kan och håller nere i 2-3 sek (kan gärna pumpa lite) Sedan på väg upp får man en helt annat tryck i stussen än om man vänder snabbt. Ett tips från nye PTn på gymmet. Den tar riktigt gott! ;) 
 
Till top