Att peppa sig

Gym / Permalink / 3
Igår var jag helt sinnessjukt trött efter ännu ett 10 timmars pass på jobbet och satt på ett försenat tåg när jag övervägde att gå hem och bara sova. Men icke! In på Maxi och hämta paket från Campadre, köpte en Celsius och peppade "NRJ Hits for Running" i lurarna och rätt ner på gymet för ett bröstpass.
 
Kändes riktigt gott efteråt och jag är glad att jag "tvingade" ner mig. 

Nu tar jag helg och laddar inför morgondagens heldag på Friskis & Svettis! TREVLIG HELG! 
 
 
#1 - - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

Hur tusan bryter man en dålig vana? Jag hade till sommaren gått ner ganska mkt i vikt och kommit igång med träning ordentligt. Men nu sitter jag här, två barn, nyss flyttat (långt till gymmet) studerar och har lite tid. (jag vet ingen ursäkt) Men hur fasen har man orken att starta om?! Att få ordning på kosten och försöka sig på att komma igång med träningen igen. Har säkert gått upp fem kg sen i somras och det är INTE okej :( Ångest - javisst!

Svar: Åh som jag ÖNSKAR att jag kunde ge ett bra svar här. Jag battlas fortfarande med bristande motivation. Jag har försökt fnula på ett inlägg kring detta men blir aldrig klar. Det enda tipset jag kan ge dig är att ta EN sak i taget. Börja med träningen. Ofta kommer suget av att äta bättre afv sig själv. Och om det inte gör det så är det inte hela världen; då tränar du iaf. :)

Har du provat shapeupappen annars? kram!
Diana

#2 - - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

Tack för svaret iaf, jag tror jag verkligen behöver träningskompisar för att ha minsta lilla chans att lyckas. Ja jag har testat appen men blev helt knäpp av o se hur den räknade allt och kunde inte njuta av maten :/

Svar: Nej appen kan vara farlig, men bra om man vill lära sig ungefär vad maten faktiskt innehåller. :)
Det där med vänner är både bra och dåligt. Bra om man lyckas få med sig en som pushar och stöttar, mindre bra om man "förlitar" sig på denne att följa med för att träningen skall bli av. Lätt att det blir återbud och så står man där då. :/
Men du klarar detta själv!! Du måste tro på dig själv. Börja med två dagar i veckan bara:D
Diana

#3 - - Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

ska försöka, jag måste lyckas! =)

Till top