Chocka musklerna!

Tips & Tummen Upp! / chock / Permalink / 23
 
Jag har läst på många ställen, nu senast i GymGrosisstens egna tidning om hur viktigt det är att chocka kroppen när man tränar. 
 
Musklerna vänjer sig ruskigt snabbt och genom att köra samma schema med upplägg om och om igen kommer du inte se särskilt stora förändringar. Våga variera antalet repetitioner och vikter. Chocka kroppen vad gäller tyngd genom att börja tungt, sedan lätt och därefter mellan till exempel. I bicepscurl kör du kanske 6*10kg, 10*6kg, 8*8kg. Variera vilan, variera upplägg. Gå från stång till hantlar till kabel osv osv. 
 
Veckoplaneringen bör innehålla både styrka och kondition. Kanske lite intervaller, nåt gruppass, nån uthållighetssträning. Med intervaller får man "mycket för pengarna" - Du förbränner mycket energi på kort tid plus att din efterförbränning är hög. 
 
Make your muscle go;
 
Då har de ingen utväg än att faktisk växa. ;) 
 
Det är så många som ärar sina kära promenader. Som går ut och går. och går och går... Jag är ledsen, men resultat varesig i viktminskning eller omformning kommer inte särskilt effektivt av promenader. Visst går man i praktiken ner i vikt om man gör sig av med fler kalorier än vad man får i sig- men resan blir lång. Och väldigt enformig.
 
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen; Våga er in på gymen. Till frivikterna! Lyft upp en hantel eller stång och prova dig fram med lätta vikter. Och så variera dig. Du kommer bli förvånad. 
#1 - - Sofia:

Superbra inlägg :-)

Svar: Vad kul att höra! Mer sånt då:)
Diana

#2 - - Ida Bjelkert:

Åh, himla bra tips! Man blir så motiverad till att testa nya saker!

#3 - - Elin:

Å va bra tips!!

#4 - - oprofessionell:

Ping! på blogg.se :D

<3

Svar: Ping? Va? Haha
Diana

#5 - - Sofia - vardag & foto:

Fin blogg! Kolla gärna min och lämna en kommentar! :)

#6 - - Sarah Moberg:

jag tyckte deras tidning var riktigt inspirerande :)

Svar: Ja FAKTISKT:) Över all förväntan:)
Diana

#7 - - Sarah Moberg:

sv: eller hur! beställde och såg att man skulle få med någon tidning helt gratis, tänkte bara bläddra igenom på 5 min men satt och läste allt typ x'D

#8 - - oprofessionell:

Nä haha mena bar på att jag precis såg att din bild i högerspalten på blogg.se's inläggssidor. Typ bästa platsen en kan få :)

Svar: Ja men gud. Jag funderade just var alla nya ansikten kom ifrån!:) Haha tack för infon :D Trist bara att det var en så "tråkig" bild:P
Diana

#9 - - Sofia:

superbra tips!!

#10 - - Amanda :

Bra tips!

#11 - - Annster:

Så sant :)

#12 - - Linn Ahlex:

Bra tips! :D

#13 - - Victoria:

Grymt inspirerande blogg! :)
kram

#14 - - Clara:

super bra tips! ska definitivt testas!

#15 - - Emma - Pluggar till FOTOGRAF:

Det har jag inte tänkt på! Kör alltid samma ;) men tack för tipset!!

Titta gärna in på min blogg och säg vad du tycker om mina nya foton och foto-idéer:)

#16 - - Emma:

Säger som du att man ska köra fria vikter! Det absolut roligaste ju! Jag kanske skulle behöva variera mig från de fria vikterna lite haha..:)

Svar: Haha jag tror att har man väl hittat hit så är man hooked;) Det går att variera sig BLAND de fria vikterna också:)
Diana

#17 - - Viktoria:

Grymt bra tips, jag känner att jag har kört lite säkert på ett tag. Men nu efter jag läst det här körde jag förut ett stenhårt pass för att riktigt smälla till! Helt underbart!

Svar: SHIT så roligt att höra att man når ut:D Härligt! Fortsätt så;)
Diana

#18 - - Ellinor:

Härlig blogg! :D
Allt bra? :)

#19 - - cassandra gigel:

bra tips där :D

#20 - - Maddiie:

Härlig blogg du har och super bra inlägg! :)

Svar: Tusen tack! Kul att du hittat hit:D
Diana

#21 - - Sara:

Väldigt inspirerande! Grymt! :)
Bygger inte den här tekniken på att man redan är ganska vältränad? Vore kul med ett inlägg om träning för nystartare där det inte bara står "en halvtimme i veckan är bättre än inget"... :) Tack för grym blogg!

Svar: Vad härligt att du hittat hit!:D Jag tycker överlag att min blogg är ganska riktat till just "amatörer" eller nybörjare. Scrolla gärna i kategorierna och kika. Ger lite tips på uteträning och hemmaträning som alla kan prova.
Och tycker absolut att du som nybörjare kan ha samma tankar kring variation som en mer vältränad person;) In och utforska. Testa dig fram:D
Diana

#22 - - Kristin, x:

Bra tips!

#23 - - inthearena.blogg.se:

älskar gymmet och att lyfta vikter. att promenera är de värsta jag vet! :p

Svar: Haha härligt:D
Diana

Till top