Dietmående

/ Permalink / 4
Idag är första dagen denna vecka som allt känns som vanligt igen. Det har varit lite tufft med dieten. Det har gått. Men jag har känt mig orkeslös och lite deppig (Jag har inget kvaaar. Vem har tagit min glädjechoklaaad?-typ. haha. Tyckt synd om mig själv.) 
 
Största utmaningen var absolut nu när dottern kom hem och jag storhandlat hem. Däri även bröd, risifrutti och annat som jag faktiskt tycker hon skall få äta men som är helt tabu för mig. Igår fick jag mitt första (enda!) återfall. Det var förvisso ett milt sådant, men jag tryckte en risifrutti och två restpannkakor med huvudet i kylskåpet(!!?). Detta tog två sekunder och även fast jag var medveten om att det blir heltokigt så gjorde jag det. Tyckte at jag fick "betala" genom att helt enkelt träna bort de extra kalorierna på kvällen sedan. Så ska det inte vara. En diet skall inte gå ut på relapses och ångest över desse och tvingade träningsmoment. Det ska inte gå mig åt huvudet.
 
Det gäller ju att hitta balans. Balans balans balans. Så som jag äter nu är egentligen inget extraordinärt, utan jag försöker hålla mig undan skiten helt enkelt. 
 
 
Men så är jag också nybörjare på detta. Det här med kosten har varit min absolut svåraste del i flera flera år och jag tycker verkligen att det går ÖVER all förväntan. Det har varit kakor och choklad dagligen i mitt schema så länge jag kan minnas. Jag är nu på nionde dagen där jag nästan helt lyckats hålla mig från sockret och halvfabrikatet. Im proud and im keeping my head up high! Idag var jag in i en godisaffär och kom ut med en ramlösa. Det hade inte hänt för en månad sedan kan jag berätta. Haha. Jag SKA bannemig nå 85 kg. Så är det bara. 
 
Keep on going...♥
 
#1 - - frubalken.blogg.se:

Kämpa vidare, trots ditt lilla platt fall (som man faktiskt måste få göra ibland för att komma vidare) Så tycker jag du är grymt duktig. Jag hejjar på dig!

Svar: TACK!! Heja oss!:D
Diana

#2 - - rt:

Heja heja, försöker också ta mig ur sockerberoendet jag skapade under sommaren - tar på krafterna :)

#3 - - Towe:

Jag försöker också ta mig ur ett sockerberoende jag skapat under sommaren - tar på krafterna :)

Svar: Uscha ja. Det e jobbigt. Tänk då en "sommar" som varat i 27 år. haha. Men HEJA OSS!:D
Diana

#4 - - Ida:

Vad du är bra !! :)

Svar: TACK:D Im tryyying, men det gäller att ha en mind of steel.!
Diana

Till top