Helgträning

Hemmaträning & Uteträning / Hemmaträning, Viktlösa övningar, Övningar / Permalink / 0
 Helgen har inneburit mycket vila då kroppen behövde det och för att gårdagen innehöll barnklädesvisning och barnkalas. Men på Lördagen drog jag med mig Dennis ut på äventyr. Han fick låna löpardojjor och kläder av mig och så sprang vi en liten runda för att bli varma. Imponerad över hans bedrift då vi klockade in 1,5 km på drygt 8 minuter. Han har aldrig sprungit någonsin(!)
 
Därefter körde vi övningar i trädgården. Det mesta viktlöst, men även en del med hantlar och gummiband.
 
Mage:
Situps
180 graders vridning med hantel
Planka
 
Ben:
Liggande höftlyft. Både in- och utsida.
Planka med benlyft
 
Rygg:
Superman men med låsta ben och armar bakom nacke
Rodd med hantlar/band
 
Armar/Axlar/Bröst:
Armhävningar på knä
Armhävningar med vartannat armlyft
Curls med hantlar/band
Axellyft åt sidan med hantlar/band
Lyft bakom huvud och rätt upp. (se bild)
 Därefter stretchning och avslappning. Ett relativt "lätt" pass för mig, men Dennis var mer än nöjd och svetten talade tydligt för att det tagit både här och där. Jag tror jag skall göra honom till mitt lilla projekt här i höst;) Hehe. Roligt att man än en gång får se konkret att träningen gett/ger resultat. För ett år sedan hade jag förmodligen varit lika död som han var.
Till top